Madeg kraton Astinapura. Prabu
Dhestarasta kaadhep dening putra mbarebe, Duryudana, Patih Sengkuni lan
Pandhita Krepo. Surasane rerembugan ana gandheng cenenge karo peprentahan
Astina ing tembe mburine marang para Kurawa, ngengeti para Pandawa wis wiwit
dewasa. Duryudana ngesuk bapake, kapan dheweke bakal winisuda dadi Ratu Anom
ing Astina. Sawetara Sengkuni mbudidaya mbujuk Prabu Dhestarasta, supaya hak
tumrap keprabon lan kraton Astina tetep dadi duweke Kurawa. Sebab yen keprabon
lan kraton dibalekake marang Pandawa, kepiye nasibe para Kurawa kang cacahe ana
satus bocah? Sawijining cara yaiku ngelongi kuwatane Pandawa. Amarga kekuwatane
Pandawa dumunung marang Bima, mula Bima kudu disingkirake.
Dene ing keputren Astina. Dewi
Gendari mahargya tekane Prabu Dhestarasta. Dewi Gendari nakokake babagan
rantaman wisudane Duryudana dadi Ratu Anom Astina. Prabu Dhestarasta ngendika
lagi digolekake wektu lan wayah kang trep supaya ora nuwuhake congkrah karo
Pandawa. Dewi Gendari aweh panemu Pandawa kudu disingkirake supaya keprabon
Astina tetep dadi duweke Duryudana. Prabu Dhetarasta nerangake lamun panemue
Dewi Gendari wis kamot ana rancangane Sengkuni kang bakal ngelongi kekuwatane
Pandawa.
Sabanjure Duryudana lan Patih
Sengkuni nganakake pasatemon karo Dursasana, Kartamarma, Citryuda, Durmagati,
Citraksi, lan saperangan Kurawa liyane. Patih Sengkuni nyaranake supaya
Duryudana njaluk pambiyantune Pandhita Durna kanggo nyingkirake Bima. Carane
manut marang Pandhita Durna, kang baku ora ngelok-ngelokake langsung para
Kurawa. Sengkuni uga mrentah Kartamarma supaya ngerahake Kurawa menyang
Sokalima. Menawa Pandhita Durna gagal ngojok-ojoki Bima, Kurawa kudu tumindak
cekat-ceket. Kroyok lan pateni Bima ing Sokalima. Duryudana lan Sengkuni banjur
budhal, banjur disusul dening Kurawa liyane.
Lagya kang ana ing pertapan
Sokalima. Pandhita Durna kaadhep dening anak siji-sijine, Aswatama. Ora let
suwe Duryudana lan Sengkuni teka. Sawise ngabarake keslametan, Duryudana
ngandhakake niyate njaluk pambiyantune Begawan Durna supaya nyingkirake Bima.
Iki kanggo waluyaning keprabon Astina marang para Kurawa. Wiwitane Begawan
Durna kabotan. Nanging Sengkuni lan Duryudana ngesuk kanthi cara ngundhamana
dedununge Resi Durna ing Astina kang ora ucul saka lelabuhan lan lomane Prabu
Dhestarasta. Kasurung saka utang budi, Resi Durna tundhone saguh mujudi
panjaluke Duryudana.
Sawise Sengkuni lan Duryudana
lunga, Resi Durna banjur nyeluk Bima. Kanthi alesan kanggo ngluhurake Pandawa,
Bima dikongkon golek banyu panguripan Tirtapawitra menyang gunung Candradimuka.
Bima sanggup banjur enggal-enggal budhal.
Nalika semana kang ana ing
pinggire gunung Candradimuka. Ing perenge gunung Candradimuka nalika Bima lagi
ngembrukake wit-wit gedhe lan njegol watu-watu gedhe nggoleki Tirtapawitra,
njedhul buta loro cacahe, Rukmuka lan Rukmakala. Kalorone buta mau nglarang
ngrusak tatanan panguripan ing gunung Candradimuka lan Tirtapawitra ora ana ing
gunung kuwi. Dumadi gesehe panemu, banjur dadi bandayuda. Amarga saka ampuhe
kuku Pancanaka, Bima kasil mateni Rukmuka lan Rukmakala, sawise mati jasade
badhar dadi Bathara Indra lan Bathara Bayu.
Bathara Indra nerangake, lamun
Tirtapawitra ora ana ing gunung Candradimuka. Bima didhawuhi bali ngadhep
marang Resi Durna njaluk katrangan kang cetha dununge Tirtapawitra. Bima manut.
Dheweke bali menyang Sokalima nemoni Resi Durna. Dene Bathara Indra lan Bathara
Bayu bali menyang kahyangan.
Gumelar ing ereng-erenge
gunung Cadradimuka. Arjuna lan Yamawidura ketemu karo rombongan Kurawa. Dumadi
bedaning panemu kang ndadekake pasulayan. Arjuna lan Yamawidura dikroyok dening
Kurawa. Bejane nalika Arjuna lan Yamawidura kadhesek, Bima teka langsung
mbiyantu dheweke ngoyak Kurawa. Bima ngomong marang Arjuna lan Yamawidura yen
Tirtapawitra ora ana ing gunung Candradimuka. Dheweke saiki arep bali menyang
Sokalima arep njaluk kapesthen Resi Durna, ana ngendi mapane Tirtapawitra.
Katelune banjur pisah lakune. Bima menyang Sokalima, dene Arjuna lan Yamawidura
bali menyang kaputren Astina arep nemoni Dewi Kunti lan kluwarga Pandawa
liyane.
Bali ing Pertapan Sokalima.
Resi Durna nampa tekane Bima. Kanthi ringkes Bima ngandhakake lamun
Tirtapawitra ora ana ing gunung Candradimuka. Dheweke uga ketemu karo buta loro
panjalmane Bathara Indra lan Bathara Bayu. Dewe kalorone ngendika ing gunung Candradimuka
ora ana sing jenenge Tirtapawitra. Resi Durna ngandhakake, dheweke ndhawuhi
Bima menyang gunung Candradimuka mung kanggo nguji kesabarane Bima. Amarga Bima
pancen santosa lan kuwat kekarepane, mula saiki dheweke nuduhake panggonan
mapane Tirtapawitra, yaiku ing dhasare samodra. Bima langsung pamit arep tumuju
menyang segara kidul.
Gelare kaputren Astina. Dewi
Kunti lan Puntadewa nampa tekane Arjuna lan Yamawidura. Yamawidura ngandhakake
kabar ketemu karo Bima ing gunung Candradimuka. Bima durung kasil nemokake
Tirtapawitra, mulane dheweke bali menyang Sokalima nemoni Resi Durna. Ora let
suwe Bima teka. Bima nyuwun donga pangestune ibu kan sedulure arep nggoleki
Tirtapawitra ing dhasare samudra cundhuk karo dhawuhe Resi Durna. Dewi Kunti,
Puntadewe, Yamawidura, lan Arjuna mbudidaya ngalang-ngalangi Bima supaya
murungake niyate golek banyu suci Tirtapawitra. Dewi Kunti ngandhakake yen
barang kuwi ora ana. Kabeh mau mung rekadayane Resi Durna kang arep nyilakani
Bima. Nanging Bima tetep mantep marang kapercayane, lamun minangka guru, Resi
Durna ora bakal nyilakani muride dhewe. Dhawuhe guru kudu ditindakake dening
murid. Tundhone Bima budhal nggoleki Tirtapawitra ing dhasaring samodra. Dewi
Kunti dhawuh marang Yamawidura lan Arjuna ngawat-awati lakune Bima.
Ing dhasare samodra ana ula
ngadhang lakune Bima. Pasulayan rame dumadi. Kalorone mbudidaya nyilakani siji
lan sijine. Tundhoning pasulayan, Bima mateni ula kuwi, nanging dheweke uga
semaput kena gitikane buntut ula mau. Bima klelep tekan dhasare samodra.
Katon Dewa Ruci lagi pasatemon
karo Bima. Dewa Ruci takon apa kekarepane Bima njegur nganti ing dhasaring
samodra. Bima njlentrehake, yen dheweke nindakake dhawuhe gurune, Resi Durna
supaya nggoleki banyu panguripan Tirtapawitra. Dewa Ruci nerangake, dene
Tirtapawitra ora mapan ana ing gunung Cadradimuka, apa dene ing dhasare
samodra. Tirtapawitra sejatine mapan ana ing dhiri pribadine Bima dhewe, kang
wujude inti niyat kanggo tumindak jujur lan berbudi luhur, sarta ngenggonake
rasa kurmat marang sapadhane. Nindakake kabecikan tanpa pamrih, tresna marang
sapadhane kaya dene tresna marang awake dhewe. Saka Dewa Ruci, Bima antuk
ajaran / wejangan babagan ilmu kasampurnan, ing antarane njlentrehake babagan
asaling dumadi, sangkan paraning dumadi, lan tataraning dumadi.Bima banjur
didhawuhi bali menyang Astina nglumpuk karo ibune lan sedulure, amarga isih
akeh kewajiban kang kudu ditindakake.
Ana kedadeyan ing gisiking
samodra. Arjuna lan Yamawidura geseh panemu maneh karo Kurawa kang dipandhegani
dening Sengkuni kang lagi gawe pager betis ing pinggire samodra. Pasulayan ora
isa diendhani maneh. Kurawa ngroyok Arjuna lan Yamawidura. Bejane nalika
kalorone kepepet, Bima jumedhul saka njeroning samodra. Ngreteni Arjuna lan
Yamawidura dikroyok Kurawa, Bima banjur cekat-ceket mbiyantu. Kurawa ora bisa
nandhingi kridhane Bima, banjur kabeh padha mlayu salang tunjang. Banjur Bima,
Arjuna, lan Yamawidura bali menyang Astina.
Nalika semana madeg kaputren
Astina. Dewi Kunti kaadhep dening para putrane, Puntadewa, Bima, Arjuna,
Nakula, lan Sadewa, sarta Yamawidura. Bima nyritakake pasatemone karo Dewa Ruci
ing dhasare samodra, lan entuk wejangan babagan sarining panguripan. Dewi Kunti
syukur banget, dene Bima kasil slamet lan lulus saka pacoban kang abot. Dewi
Kunti banjur ngajak putra-putrane supaya ngaturake donga marang Gusti Kang Maha
Tunggal, supaya kluwarga Pandawa tansah antuk kawilujengan, rahmat lan
hidayah-He..
Tidak ada komentar:
Posting Komentar