Wis
dadi sesawangan umum, pasareyan keramat Wali Sanga sing sumebar ing Jawa sisih
kulon, Jawa Tengah lan Jawa Sisih Wetan, tanpa kendhat diziarahi ewon
masyarakat saka maneka panggonan. Sebageyan Masyarakat
sing ziarah mau, ana sing karana mburu karomah. Ana uga kang mligi ndongakake
sing sumare.
Saka sanga pasareyan sing banget
kinurmatan mau, salah sijine yaiku pasareyan Sunan Kalijaga ing Kadilangu,
Demak. Ing jaman biyen, Kadilangu kuwi dhaerahe nganti tekan laladan Mrapen,
Grobogan. Nanging
sawise Inggris nguwasani Nuswantara, Kadilangu diciutake mung kari 11 desa. Malah, nalika Landa genti nguwasani, Kadilangu mung kari 1 desa.
Status kadilangu sadurunge taun
1962 yaiku panembahan. Sabanjure
tahun 1962-2002, owah dadi desa. Lan status desa owah
dadi kalurahan wiwit taun 2002 nganti tekan saiki. Ing Kadilangu iki, Sunan
Kalijaga uga ngedekake mesjid sing ana persis ing sisih wetane. Kompleks
pasareyan Kanjeng Sunan Kalijaga ing Kadilangu iki prasasat ora tau sepi
peziarah.
”Pasareyan Kanjeng Sunan Kalijaga
ora tau sepi. Apa maneh ing dina-dina sing dianggep sacral, sing ziarah bisa
nganti wong puluhan ewu,” ujare R. Prayitno, salah sijining juru kunci
pasareyan.
Miturut pratelane, R. Pratyitno,
Kadilangu iki lemah perdikan, lemah bebas pajek minangka sembulih saka Raden Patah
sing diwenehake marang Sunan Kalijaga. Kabeh mau, imbuhe R. Prayitno, karana
Sunan Kalijaga kasil ngrampungake masjid Agung Demak. Sinebut Kadilangu amarga
ing lemah perdikan mau akeh tinemu tetanduran sing ambune langu.
Lha, lemah sing awujud alas mau,
isih miturut R. Prayitno, banjur digulawentah dening Kanjeng Sunan Kalijaga lan
para muride. Ing lemah sing subur mau, Sunan Kalijaga manggon lan ndhidhik para
muride sinau agama Islam. Temtu, Kanjeng Sunan Kalijaga uga syiar agama Islam
ing maneka papan liyane.
Sing mbedakake, Sunan Kalijaga
anggone nyebarake agama Islam iki nggunakake maneka seni budaya, kayata seni ukir,
wayang, gamelan, sarta seni swara suluk minangka sarana dakwah. Contone yaiku
tembang Lir-ilir lan Gundhul-Gundhul Pacul.
Mung wae, yen arep mlebu ziarah
ing KOmpleks Pesareyan Sunan Kalijaga, ana maneka wewaler sing ora oleh diterjang.
Kejaba kudu sopan, niat apik, ati resik lan sing ora kalah penting yaiku, ora
diidini mlebu nggawa pusaka awujud apa wae.
”Ziarah
ing Kadilangu iki ana aturane. Kabeh pusaka, wujude apa wae, ora oleh digawa
mlebu pasareyan,” ujare R. Prayitno wanti-wanti. Menawa isih nekad, imbuhe juru
kunci mau, kesaktene bakal ilang.
Miturut
pratelane R. Prayitno, sing njalari kabeh pusaka ilang dayane yen digawa mlebu
yaiku anane pasareyan Empu Supa. Nalika urip, Empu
Supa iki kondhang minangka resi sing nggawe pusaka para raja ing tanah Jawa.
Karana kasaktene Empu Supa sing ora ana tandhingane mau, pusaka-pusaka sing digawa
mlebu pasareyan Kadilangu bakal ilang dayane.
Mula, saben peziarah arep mlebu
mesthi ditakoni lan diwenehi pesen, yen nggawa wesi aji uatwa pusaka, luwih
apik ditinggal njaba, dititipake ing pos abdi dalem. Miturut pengalaman sing
uwis-uwis, R. Prayitno njlentrehake ana Sebageyan peziarah sing nekat lan nerak
wewaler kasebut. Wesi
aji lan pusaka sing digawa mlebu kuwi langsung ilang dayane.
Kapethik
saka Panjebar Semangat No. 44, 3 November 2018
Tidak ada komentar:
Posting Komentar